Dag 15

30 juli 2015 - Xiamen, China

BRRRRR! Goedemorgen Natasja en Fleur! Dachten jullie vandaag lekker uit te slapen? Dat gaat mooi niet door, want wij willen graag boren! Ja hoor, we werden weer ons bed uit geboord. Het was zelfs nog harder dan gisteren. Slapen werd nog onmogelijk gemaakt. Dus besloten we maar uit bed te gaan. Na een brute verstoring van de nachtrust, hebben we de ochtend lekker rustig aangedaan. Dit doen we eigenlijk deze hele week wel. Zelf weten we namelijk niet wat we met z’n tweeën echt kunnen doen. Dit is voornamelijk omdat wij geen woordje Chinees spreken, maar de Chinezen ook vrijwel geen Engels. Hierdoor wordt communicatie met de buitenwereld lastig en kunnen wij minder makkelijk onze weg hier vinden.

Maar we wilden niet de hele dag binnen zitten. We besloten om naar een shopping mall te gaan. De grootste van Xiamen: SM. We zijn hier al eerder een keer geweest, maar omdat deze zo groot is, hadden we nog niet alles gezien. En Fleur had schoenen gezien, die ze graag wilt hebben. Dit was dan wel in een ander winkelcentrum, maar ja, ze hebben overal wel een Converse winkel toch? Hier hadden ze er ook twee. Met schoenen. Maar niet de schoenen die Fleur per se wilde. We hebben ook nog kleren gekocht hoor. Bij de H&M. Chinezer kan je het niet krijgen.

Omdat we de schoenen hier niet hadden gevonden wilden we naar een andere shopping mall: Wanda. We wisten alleen niet welke kant dit op was, dus ook niet aan welke kant van de weg we moesten staan. Aan beide kanten hebben we een tijdje staan wachten. Het was al wat later en het leek ons slimmer om naar huis te gaan. Dan zouden we hier op Patrick wachten, zodat we er met z’n drieën heen konden om gelijk te eten.

Thuis sprak Patrick met Susie af om ook naar Wanda te komen. Hier zouden zij met z’n tweeën eten en wij dus ook. Dan konden wij ook gelijk op zoek naar een Converse winkel. Dus dat deden we gelijk toen we er waren. We hebben het hele winkelcentrum doorgelopen. Nergens een Converse winkel. Tja, dan maar in Hong Kong op zoek.

We gingen op zoek naar een restaurant en kwamen voor de verandering uit bij een Italiaan. Het menu zag er erg lekker uit. Maar het is voor ons gevoel ook het “veiligst”, maar vooral vertrouwt. We bestelden allebei een risotto en hebben hier heerlijk van gegeten. Helaas hadden ze hier geen frisdrank, maar we kregen wel, net als in elk ander restaurant hier, een kan met citroenwater. Dus we hadden genoeg te drinken.

Helaas konden we niet lang blijven genieten, want Natasja kreeg last van diarree. We moesten snel op zoek naar een wc. Het toilet dicht bij het restaurant bestond alleen maar uit gaten in de grond, dus dit was ook geen optie. Op zoek naar een volgende wc bleek dit overal zo te zijn. Dan maar het invalidetoilet. Het ging gelukkig al iets beter, maar we zijn wel gelijk naar huis gegaan.

’s Avonds hebben we niet veel meer gedaan voordat we naar bed gingen. We moesten wel weer een beetje op tijd naar bed natuurlijk, want de bouwvakkers zullen morgen wel weer vroeg hun werkzaamheden uitvoeren… Of toch niet?

1. Marja:
    31 juli 2015
    Morgen op naar Hongkong? Toch niet alleen voor schoenen toch?! Hopelijk is dan de diarree verleden tijd. Gezondheid!
  2. Rinus:
    31 juli 2015
    Lekker die risotto hè Natas haha :) of kwam dat door de inktvis aan een stokje?
    Veel plezier in Hongkong meiden!