Dag 16

31 juli 2015 - Xiamen, China

Over vandaag valt er niet veel te vertellen, dus een lang verhaal zal het niet worden.

De dag begon weer zoals elke dag begint de laatste paar dagen. Met een hoop herrie en kabaal worden wij gewekt door de bouwvakkers. Vrolijk worden we er niet van, maar ja, je doet er zo weinig aan. Dus met lichte tegenzin stappen we toch maar ons bed uit. We gaan nog even lekker zitten, tv kijken, koffie erbij, yoghurtje eten, best uit te houden.

Aangezien we morgen eindelijk naar Hong Kong gaan, is er nog genoeg te doen voordat we kunnen vertrekken. Er moet nog gewassen worden, opgeruimd, maar voornamelijk strijken. Dus om en om gaan we strijken, terwijl de ander opruimt. We doen dit op ons gemakje, waardoor de tijd eigenlijk zo voorbij vloog.

Om een uurtje of 3, half 4 bedenken we dat het toch onderhand wel tijd is om een keer te gaan douchen. We hadden ons namelijk voorgenomen om samen naar het strand te gaan tijdens de zonsondergang. Dus zodra we eindelijk klaar waren, gingen we weer op zoek naar een taxi. Hier hebben we een half uur op mogen wachten.

Op het strand was het heerlijk. Een lekker windje, maar zeker niet te koud. We hebben samen een beetje in het zand gezeten en naar alles om ons heen gekeken. En het viel ons op wat mensen er allemaal voor doen om geld te krijgen. Zo zagen we drie mensen in Micky Mouse pakken, zodat mensen ermee op de foto konden, waar ze dan uiteindelijk geld voor moesten betalen. En dit is nog maar 1 voorbeeld van de vele.

We hebben de zon niet in de zee zien zakken helaas. Nee, in plaats daarvan verdween de zon achter de gebouwen. Maar het was er niet minder mooi om. Want zodra het donkerder werd, werden er steeds meer lampjes op het strand zichtbaar. Allemaal kleuren. Dit was ook een heel mooi gezicht.

Het werd al wat later en we moesten nog eten. We besloten een taxi terug te nemen, zodat we in de buurt konden eten. We hadden een tijdje geleden bij een restaurant gegeten die goed beviel en waar we dus terug naar toe wilden. Maar we moesten nog een taxi regelen. We weten niet wat het probleem is, maar er wilde bijna geen één taxi voor ons stoppen. Zelfs al stond er dat ze vrij waren, ze reden gewoon door, terwijl ze ons aankeken. Er waren er zelfs een paar die bijna stopte, maar dat we net niet in konden stappen en vervolgens gewoon door reden. Uiteindelijk stopte er gelukkig wel 1.

Na weer lekker te hebben gegeten, moesten we weer naar huis. We moesten onze koffer nu echt gaan pakken. Dus dat deden we. Na alles nog een aantal keer te hebben gecontroleerd, moesten we wel echt naar bed. Morgen gaat de wekker al om 5:30 en het wordt een spannende dag, dus we kunnen onze slaap nu goed gebruiken.

1. Marja:
    1 augustus 2015
    Slaap lekker. En jullie hebben het helemaal gehaald, zoals ik op FB heb gezien! Ben heel benieuwd hoe jullie Hongkong ervaren.