Dag 14

29 juli 2015 - Xiamen, China

Vandaag werden we gewekt door een van de bouwvakkers. Ze waren namelijk op de vroege ochtend al heel wat aan het boren. Wij werden hier al langzaam wakker van. Toen de wekker ging waren wij dus al klaar wakker. Best jammer, in deze vakantie willen we toch ook graag uitslapen maar we hebben gemerkt dat dat hier best lastig is. In dit appartementencomplex zijn de werkzaamheden nog in volle gang. Alsof het boren alleen nog niet genoeg was kwam er ook nog een derde wekker bij. Jawel de schoonmaakster! Vorige keer kwam de schoonmaakster in de middag dus wij gingen er vanuit dat dat ook vandaag zo zou zijn. Helaas voor ons want ze was er al om 10 uur! Wij wisten niet goed of we nou uit bed of juist in bed moesten blijven. We wisten niet hoe lang het zou duren dus we besloten maar om uit bed te gaan.

De vrouw keek ons lachend aan en ging voor ons het gedeelte voor de bank stofzuigen zodat wij daar rustig konden gaan zitten. Eigenlijk zodat zij geen last van ons had en wij niet van haar.  Haar werkzaamheden duurde tot ongeveer half 12. In de tijd dat zij bezig was konden wij eigenlijk niks doen. Wij moesten dus wachten met douchen tot dat zij zou vertrekken.  Voordat we het wisten was de ochtend al voorbij en konden wij pas veel later vertrekken dan dat wij eigenlijk hadden gepland.

Na dat wij klaar waren vertrokken wij naar buiten. We besloten om de omgeving om ons heen te gaan bekijken en gewoon lekker te gaan wandelen.  Hier vlakbij zit een straat, dat is de koffiestraat. In de straat zie je ook heel veel mooie en dure auto’s staan. Zelf hebben we in deze straat geen koffie of iets anders gedronken. Vandaag hebben wij er alleen maar door heen gewandeld.

Naast de koffie straat zit ook een soort parkje. Hier hebben wij op een bankje genoten van de zon. We hadden hier een leuk uitzicht over het water. We hebben naar de springende vissen en pestende vogels gekeken. Overal waar je keek zag je wel iets bewegen. Er kwamen mensen vissen, dus dat was ook interessant om te zien. Maar de zon werd langzaam aan te warm, dus vonden we het wel weer tijd om naar huis te gaan.

Hier hebben we nog een tijdje gewacht tot Patrick thuis kwam. We wilden nog graag een keer naar Zhongshan Road, dus we vonden het wel een goed idee om hier ook te eten. Er was hier een klein winkelcentrum. En net als bij de meeste winkelcentra was op de bovenste verdieping genoeg keuze uit verschillende restaurants. Na een paar keer heen en weer lopen en door verschillende menu’s gebladerd te hebben besloten we voor het Thais te gaan. Hier moesten we zo’n €15 betalen. Voor 3 borden avondeten en 3 frisdranken.
We hebben nog een tijdje door de lange, drukke straat gelopen. Ondertussen besloten we om een lekker toetje bij de McDonalds te halen. We gingen voor een McFlurry. Hier hadden ze ook gele McFlurrry’s, van de Minions. Nu was het voor ons niet duidelijk welke smaak het was, maar Natasja was ervan overtuigd dat dit banaan moest zijn. Zij besloot dus voor deze bananen McFlurry te gaan. Vol verwachting nam ze deze McFlurry in ontvangst. Ze ruikte eraan. “Dit is helemaal geen banaan! Dit is karamel! Ik lust helemaal geen karamel!” Gelukkig had Fleur een McFlurry Oreo en lustte Natasja deze wel. Fleur lust namelijk wel karamel.

Toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Het was een mooie en rustige dag. Een echte vakantiedag! We hebben weer genoten :)

1. Marja:
    30 juli 2015
    Lekker hè, om zo door een stad te banjeren. En zoals ik lees, zijn jullie al een beetje gewend. Nou, geniet er nog maar van!