Dag 3

18 juli 2015 - Xiamen, China

Die ochtend hebben we erg lang uitgeslapen. We moesten natuurlijk ook nog wat slaap inhalen van de dag ervoor. Rond een uur of 12 kwamen we uit bed. De rest van de ochtend hebben we alles eigenlijk lekker rustig aan gedaan.

Rond half 3, 3 uur waren we eindelijk allemaal klaar om weer wat te gaan doen. We gingen vandaag naar een tempel. We stapten op een taxi en omdat Patrick niet de naam van de tempel kent werden we in de buurt van een winkelcentrum afgezet. Vanaf hier zouden we moeten lopen. Het was ongelofelijk warm en waren dus al snel helemaal uitgeput. We hadden gelukkig veel water meegenomen.
De tempel die we zochten zou op een berg liggen. We zagen voor ons een berg en liepen daar op af. Na veel lopen kwam Patrick erachter dat dat niet helemaal de goede berg was. We hadden dus voor  niks zo ver in dit warme weer gelopen.

We kwamen uiteindelijk echt bij het winkelcentrum uit. We hadden de tempel al opgegeven, dus we gingen daar maar naar binnen om even wat te eten. Maar wat zagen we daar ineens in de verte? Jawel, het was een berg… Een berg met een tempel erbovenop! Maar we hadden niet genoeg energie meer om daar nog helemaal naar toe te gaan. In het winkelcentrum zijn we lekker een burger van McDonalds gaan eten ;) Ook hier hebben we nog een tijdje rond gelopen.  Hier konden we namelijk heerlijk genieten van de airco J

Ondertussen had Patrick aan Susie gevraagd of zij met ons wilde eten. We hadden bij Zhong Shang Road afgesproken  en ook hier gingen we weer met een taxi naar toe reden. Hier ontmoetten wij Susie voor het eerst. Zij praat gewoon goed Engels, dus het is makkelijk om te communiceren.
Ze nam ons mee naar een restaurantje waar je hotpot kan eten. Dit is een soort grote, diepe pan waar een soort water met saus in wordt gekookt. Die staat dan in het midden van de tafel. Die van ons was gescheiden, zodat Patrick en Susie een pittige saus hadden en wij niet. In deze pan kon je dan zelf je vlees opwarmen. Wij waren allebei niet heel erg enthousiast, maar het was op zich wel te doen en het was ook leuk om mee gemaakt te hebben.  Nadat wij klaar waren met eten gingen we afrekenen. Aangekomen bij de kassa ging Susie onderhandelen over de rekening. Het schijnt in China normaal te zijn om te onderhandelen over de prijs.

We waren nog steeds in Zhong Shang Road. Zhong Shang Road is een plaats en of straat met heel veel winkels en heel veel eetgelegenheden. In Nederland zijn we gewend dat de meeste winkels uiterlijk om 20:00 uur dicht gaan, nou hier gaan ze rond 23:00 dicht. Wij hebben ook deze avond heel veel rond gelopen en veel bekeken. Maar ondertussen werden wij ook bekeken. Wij zijn de buitenlanders hier in China. De meeste mensen hier hebben nog nooit blanken in het echt gezien. Het voelt soms wel ongemakkelijk als je zoveel wordt aangekeken. Na een tijdje rond gelopen te hebben in Zhong Shang Road besloten we nog een toetje te nemen bij de Starbucks. Niet zomaar een Starbucks maar de grootste van het Westerste gedeelte. We zaten op het terras op de bovenste verdieping van dit pand en hier hadden we een prachtig, mooi uitzicht. We keken richting een Eiland Gulanyu, welke we later deze reis ook zullen gaan bezoeken.

Toen we de avond wilde afsluiten om naar huis toe te gaan gingen we op zoek naar een taxi. Het was zo druk dat er gewoon bijna geen taxi te krijgen was. Iedereen wilde op dat moment een taxi.  We gingen ook steeds naar een ander gedeelte toe in de hoop dat we daar wel een taxi konden krijgen.  We hebben er veel moeite voor moeten doen maar gelukkig is het uiteindelijk gelukt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ben:
    19 juli 2015
    Ik weet niet wie dit schrijft, maar diegene heeft absoluut de gave om een boek te schrijven!
  2. Marielle:
    19 juli 2015
    Leuke verhalen zus, benieuwd wat jullie morgen weer mee maken :)
  3. Cobi:
    20 juli 2015
    Super leuke verhalen meissie ik kijk er elke dag weer naar uit
  4. Cobi:
    20 juli 2015